Sklep / Shop
Geschäft
Магазин


Tu jesteś
Strona główna Opinie
PLASTI DIP
KONTAKT

Telefon
+48 533272074
Oskar Gramsz;

Patryk Gramsz
+48 502207963
E-mail:
biuro.plastidippl@gmail.com

Opinie



Data: 2017-07-14 / Imię i nazwisko: Arek Dziedzic
Jestem fanem Plasti Dipu. Osobiście miałem kontakt z tym produktem i chciałbym się podzielić swoimi spostrzeżeniami. Plasti Dip powstał w Stanach Zjednoczonych w Minnesocie w roku 1972. Produkt ten został stworzony jako specjalistyczne powłoki tworzące elastyczną, izolującą, antypoślizgową oraz zrywalną powłokę. Społeczność znalazła dodatkowe zastosowanie czyli pokrywanie Plasti Dipem samochodów co w łatwy sposób umożliwia zmianę koloru samochodu, osiągnięcie spektakularnych efektów przy niewielkich kosztach oraz nakładzie pracy. Prekursorem takiego sposobu malowania jest firma DipYourCar ze Stanów Zjednoczonych, która publikuje efekty swoich działań na kanale YouTube. W Polsce pionierami były firma z Krakowa OEMTuning oraz Zakopanego, CCP. W późniejszym czasie produktem zainteresowała się firma Paint Car z Warszawy, która mocno współpracuje z firmą Plastidip-pl oraz inne pomniejsze podmioty. Z tego co mi wiadomo, wszyscy oni współpracowali lub współpracują z oficjalnym przedstawiciel, firmą Plastidip-pl z Krakowa. Obecnie chyba najprężniejszą firmą jest Paint Car z Warszawy, widziałem parę ich realizacji i z rozmowy z nimi wynika, że mają spore obłożenie, przynajmniej w sezonie. Parę słów o samym produkcie: Plasti Dip jest powłoką usuwalną bez szkody dla oryginalnej powierzchni czy lakieru. Malowaną powierzchnię pokrywa się kolejnymi warstwami, jedna po drugiej aż do uzyskania docelowego koloru oraz grubości. Grubość finalnej powłoki wpływa na wytrzymałość Plasti Dipu, tzn. im grubsza tym bardziej wytrzymała, lecz trzeba pamiętać o tym, że każda warstwa ma swoją wagę i położenie kilkunastu warstw z pewnością zwiększy wagę samochodu. Według wytycznych producenta oraz firm świadczących usługi minimalna ilość warstw to 4, ale z reguły nakłada się ich więcej typu 6-7 (przynajmniej u mnie tyle ich wychodzi podczas malowania). Końcowy efekt to mat o dowolnym odcieniu. Malowanej powierzchni nie przygotowujemy w żaden wyjątkowy sposób-należy ją tylko umyć, osuszyć oraz odtłuścić, niemniej trzeba te procesy zrobić dokładnie gdyż problemy wynikające z Plasti Dipem są spowodowane praktycznie tylko na dwa sposoby: albo powierzchnia jest źle przygotowana albo do rozcieńczenia lub pigmentacji nie są używane dedykowane produkty. Podczas malowania należy obowiązkowo nosić ubranie ochronne oraz maskę. Po nałożeniu wszystkich warstw najlepiej samochód zostawić na paręnaście godzin aby wszystko wyschło i odparowało (należy pamiętać, że im niższa temperatura otoczenia tym wolniej warstwy schną). Gdy powłoka stwardnieje można normalnie jeździć i użytkować pojazd, myć go ręcznie lub na myjniach ręcznych. Standardowo producent wypuścił kilkanaście kolorów. Żeby zwiększyć dostępną gamę, dystrybutorzy wprowadzili możliwości doboru koloru-dobór ten polega na mieszaniu odpowiednich pigmentów z przeźroczystym Plasti Dipem i w efekcie otrzymanie docelowej barwy. Osobną kwestią jest stosowanie pigmentów typu perła i kameleon (w zależności od kąta patrzenia auto mieni się różnymi barwami). Pigmenty te występują w formie proszku, do zmieszania również z przeźroczystym Plasti Dipem. Nakładanie takich pigmentów właściwie niczym się nie różni od nakładania zwykłego Plasti Dipu. Jedynymi różnicami jest konieczność położenia jako pierwszych warstw tzw. bazy czyli Plasti Dipu w kolorze rekomendowanym do danego pigmentu (z reguły jest to czarny), następnie nakładamy przeźroczysty Plasti Dip wymieszany z pigmentem perłowym lub kameleonem-wygląd końcowy determinuje ilość położonych warstw. Jako finał mamy powłokę w kolorze perłowym lub kameleon w delikatnej poświacie, nie jest to pełny mat jak w przypadku standardowego dipa. Jak wcześniej wspomniałem, standardowo Plasti Dip jest matowy. Aby uzyskać wykończenie w formie połysku trzeba jako finalne warstwy nałożyć dodatkowe produkty: Glossifier-efektem jest połysk o średnim natężeniu; High Gloss-efekt to wysoki połysk, coś jak lakier samochodowy oraz Top Coat-dający połysk również jak lakier samochodowy. Produkt Top Coat został opracowany przez oficjalnego dystrybutora czyli firmę Plastidip-pl. Powłoka Top Coat (poza wersją w połysku jest również wersja w macie) nadaje również powłoce bardzo duża odporność na zarysowania, paliwa wszelakiego rodzaju oraz umożliwia traktowanie powłoki tak jak normalny lakier czyli podobny sposób mycia, używanie tych samych kosmetyków, itp. W formie naturalnej Plasti Dip, jako że jest to guma, cechuje się słabą odpornością na paliwa czyli przy tankowaniu trzeba uważać aby nic na powłokę nie kapało – poza pokryciem auta Top Coatem można w tych miejscach newralgicznych stosować np. naklejenie przeźroczystej folii aby uchronić się przed zniszczeniem powłoki. Top Coat ma tylko jedną wadę, przynajmniej ja taką zauważyłem, trzeba wcześniej nałożyć co najmniej 5-6 warstw dipa, aby później całą powłokę ściągnąć bezproblemowo. W przypadku mniejszej ilości warstw trzeba się będzie napracować gdyż o ile standardowego Plasti Dipa usuniemy chemicznie (są do tego specjalistyczne zmywacze), o tyle Top Coata się już tak nie da. Dlatego też trzeba przed malowanie Top Coatem solidnie zakryć wszystkie elementy których nie chcemy malować. W firmie Plastidip-PL są dostępne również środki do pielęgnacji finalnej powłoki Plasti Dip oraz dostępne są środki do usuwania powłok (przy nałożeniu zbyt małej ilości warstw przy ściąganiu powłoki rwie się ona na drobne kawałki co znacznie utrudnia usunięcie Plasti Dipu-wtedy najlepiej powłokę spryskać zmywaczem, odczekać parę minut i zmyć powłokę). W obecnym czasie na rynku można spotkać podróbki Plasti Dipu sugerujące, że to identyczny produkt. Nie jest to prawdą, gdyż produkty te różnią się składem przez co ich cena jest niższa od oryginalnego produktu (w oryginalnym produkcie jest przede wszystkim kauczuk, czego podróbki nie mają-w ich składzie można znaleźć między innymi akryl) co powoduje, że po jakimś czasie powłoki z podróbek się kruszą, samoczynnie łuszczą oraz są niemożliwe do usunięcia bez stosowania środków chemicznych mogących uszkodzić oryginalny lakier. Dodatkowe informacje oraz porady można zasięgnąć u oficjalnego dystrybutora, firmy Plastidip-PL. Są tam doskonali doradcy z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem, którzy pomogą i rozwiążą wszystkie problemy techniczne. Podsumowując: po moich ostatnich kontaktach z firmą Plastidip-PL przekazano mi, że na przestrzeni ostatnich paru lat widać niesamowity rozwój stosowania Plasti Dip. Producent wypuszcza co kilka miesięcy nowe produkty, nowe kolory. Ostatnią nowością jaka pojawiła są kolory metaliczne. Trzeba również wiedzieć, że Plasti Dip to nie tylko guma syntetyczna-u dystrybutora, firmy Plastidip-PL można również znaleźć produkty do pokrywania pianek (tzw. Muraculony), produkty typowo antypoślizgowe (Super Grip), specjalistyczne kleje (np. Vyna Bond), puste zestawy do napełniania różnymi cieczami (Preval Sprayery) i wiele innych.


Wyślij swoją opinie
Captcha
Start Firma Produkty Malowanie samochodów Dla przemysłu Porady techniczne Polityka prywatności Kontakt
Dane do przelewu

Santander S.A.

konto złotówkowe: 95 1090 2590 0000 0001 5420 0836

Performix

Plastidip-pl Generalny Dystrybutor Plasti Dip na Polskę. Specjalistyczne powłoki i masy do zastosowań motoryzacyjnych, domowych, produkcji i przemysłu. Plasti Dip jest obecnie dostępny na całej kuli ziemskiej: Europa (Polska, Anglia, Niemcy, Włochy), Ameryka Północna, Ameryka Południowa, Azja, Afryka, Australia. Plasti Dip is current available all over the world: Europe (Poland, England, Germany, Italy), North America, South America, Asia, Africa, Australia.

Plastidip-pl
Wyłączny przedstawiciel firmy Plasti Dip International i firmy Preval na terenie Polski i Europy Wschodniej
Oferujemy możliwość płacenia kartą




Realizacja: Dpl Agency - Tworzenie Stron Internetowych